Saturday, September 11, 2010

lawak-sembahyang itu tiang agama.

Ha..!assalammmualaikum..
dh lama aku x msk blog ni n x update..mmg lar..dh x msk,mcm mna nk update kn..
ha!nmpak...haha..
disebab kn cuti IS cuti..aku pn bkan main cuti lar..haha..ckp bnyak x mau..skunk aku da stu cter untk korng..
bermulalah..


aku mat..aku ni pendiam sikit orangnye.maklumlah,orang kata diam2 berisi..sbp 2 aku diam..tpi aku x berisi-isi plak..kat mna nk berisi entah lar..haha..ha.!
pda mnggu yg lalu aku ada pergi ke kelas agama..kls agama 2 buat hari mnggu..gla gak tok guru aku ni..orang ari minggu cuti,dia rajin plak mengajar..

ustaz :ha..hari ini ustaz nk ajar mat,soip,man smbhyg dan kita akn prektis kn nye nnti..spb smbyg itu tiang agama..
mat:baiklah ustaz...!
soip:ustaz..baiklah..!
man:baik2lah ustaz...
ustaz :kmu brtga prgi ambl air smbhyg dan jdi makmun ..!

semasa smbhyg..!

ustaz:allahhuakbar..........
mat:cpt2 dh allahhuakbar dh 2...
soip:ok2....
mat:allahhuakbar....
soip:allahhuakbar....
man:allahhuakbar....

man:eh2 soip..!tdi kau ambl air smbyg x bsuh kaki ker..?
soip:eh kau ni..diam2 dh lar..bkn nye org tw pn..eh!!smbyg mna blh ckp..kn ustaz dh bg tw tdi..
man:ye lar kau...ye2 kn..asal kau ckp?
soip:kau yg ckp....dh2...shuttttt....!!!
man:ok2...!!
mat:nasib baik aku x ckp...!!korng x dngr ckp ustaz..!
man:shutttt..!
soip:shuttt.......!!

  
http://akugilafunction.blogspot.com/

Tuesday, September 7, 2010

lawak-who buy kfC ?

~.mari kta brjalan2 mencerita..~



One day,Mr Chee bought KFC and shared with all the staff..
then the boss came and asked, "wah2,so good ha..,who buy ?
"All the staff said 'CHEE BUY LAH' !"

"Cerita ini adalah rekaan semata-mata..tiada kena mengena yang hidup dan mati.."
cabutttttttttt............!hee


http://akugilafunction.blogspot.com/

lawak-anak lalat bertanya?

ha..di sni aku da ceter skit kisah lalat dan emaknya lalalalat..
hahak..korang baca la sendiri..aku cuti2 ni mls skit nk taip2 ni..
haha..ckup la ak wt ceter ni ..huhu..


pada satu petang yg agak mendung wlupun kaji cuaca kata ok..terdapa dua ekor lalat dan emaknye lalalalat..
sedang mereka santai hinggap pada tali ..anak si lalalat bertanya kepada emaknya lalalat..

si anak : mak2 ..?

si mak : ye..knpa nak..?

si anak : knapa kta slalu mkn taik..??(menginginkan kepastian)

si mak  : ishhhhhhh!!kpa kmu ni...!!!(mengeras si mak lalat)

si anak : knpa mak?!(kehairanan)

si mak : ye lar..ape kamu ni..!!jangn ckp benda x elok..REZEKI  2..!!

si anak : owh..??!


http://akugilafunction.blogspot.com/

Sunday, September 5, 2010

~..menarik sungguh duina ini..~

                                          ~..menarik sungguh duina ini..~
korang mesti pelik knpa ak letak duina bkan dunia..haha..sbp dunia ni mempunyai bnyak karenah di dlm nya..

                                     



                                                           ape yg sedang diperhatikan tu..?

                                                                   hehehee...tngk bwh ni..

                                                                  asal ko tngk aku ha.??!

                                                         oooopssss..!laki ke pmpuan??!

                                                            haha..dh berambut dh pn..

                                                                  hey2..sana la sikit..

                                                                     ~..close friend..~

http://akugilafunction.blogspot.com/

Fakta-Fakta Tentang Binatang, Aneh Tapi Nyata..

Kita seringkali tidak menyadari bahwa binatang-binatang yang ada di dunia ini bahkan yang ada di sekeliling kita memiliki keajaiban. Fakta-fakta tentang binatang di bawah ini tergolong aneh namun nyata :
  • Bayi paus biru dapat mempunyai berat hingga 7 ton saat lahir.
  • Ikan Cod (penghasil minyak ikan) dapat bertelur hingga 9 juta buah.
  • Ular dapat melihat menembus penutup matanya.
  • Gajah menghabiskan 23 jam sehari untuk makan.
  • Burung heriang dapat makan sangat banyak hingga tidak bisa terbang kembali.
  • Kadal Amazon dapat berlari melintasi (diatas) air.
  • Kutu dapat meloncat setinggi 30 cm, 200 kali dari ukuran tubuhnya.
  • Lalat hijau dapat mencium bau daging dari jarak 7 km.
  • Banyak burung bermigrasi, dan burung laut kutub utara adalah yang paling menakjubkan. Mereka dapat terbang dari kutub utara menuju suatu tempat dan kembali lagi menempuh jarak 32.000 km.
  • Beberapa jenis binatang dapat menumbuhkan kembali bagian tubuhnya yang hilang/rusak. Bintang laut dapat menumbuhkan tangan baru. Cacing dapat menumbuhkan bagian ekornya yang hilang, begitu juga dengan kadal, dapat menumbuhkan ekor baru.
  • Racun katak emas dapat membunuh hingga 1500 orang.
  • Gurita raksasa mempunyai mata terbesar dibanding binatang manapun. Ukurannya mencapai 39 cm, 16 kali lebih lebar dari ukuran mata manusia.
  • Burung elang dapat mendeteksi mangsa lebih dari 8 km jauhnya.
  • Seekor serangga (lalat) hidupnya hanya 1 hari, namun seekor kura-kura dapat hidup hingga 100 tahun.
  • Mamalia termalas adalah armadillo, kungkang, dan tupai. Mereka menghabiskan 80% hidupnya untuk tidur dan terkantuk-kantuk.
  • Stegosaurus adalah salah satu dari dinosaurus terpopuler yang mempunyai panjang hingga 9 meter, namun otaknya hanya sebesar kenari.

http://akugilafunction.blogspot.com/

Baju Cinta Nenek?

lawak story yg aku jumpa ni..huhhu..



Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru berkahwin pada petang jumaat. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati cucu perempuannya yang membuka pintu tanpa seurat benangpun dibadannya. Belum sempat si nenek bertanya, si cucu berkata,
“saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja!”.
“tapi kau telanjang !!!???” marah si nenek .
“ini BAJU CINTA saya” balas si cucu perempuannya
“BAJU CINTA ??” si nenek kehairanan
“ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya. Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di hadapan nenek” pinta si cucu perempuannya.
Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami di petang jumaat ini. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea. fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur. sesampai di rumah, si nenek tadi menanggalkan semua pakaiannya, mandi,berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. kemudian si nenek tadi pun menunggu si atok pulang.
Berberapa ketika si atok tadi pulang, sebaik saja pintu di buka si atok mendapati si nenek berbogell kat depan pintu.
“kenapa dengan kau nie … buang tebiat???” marah si atok tadi.
“ini lah BAJU CINTA bang” kata si nenek tadi.
“BAJU CINTA???……kalau iye pun, iron la dulu baju tu”

http://akugilafunction.blogspot.com/

Friday, September 3, 2010

Real ghost video

aku jumpa video ni kat utube..urm..agak best bagi aku..
part yg best masa budak perempuan 2..huhu..


video


http://akugilafunction.blogspot.com/

Sadness and Sorrow

video


http://akugilafunction.blogspot.com/

teh tarik 1

mcm2..huhu...

Ada seorang pemuda ke kedai mamak dia hanya ada 70 sen semasa itu.. 
Pemuda
 : Mamak berapa harga teh panas dengan sejuk? 
Mamak
 : Panas 70 sen sejuk RM1.20. 
Pemuda
 :! Bagi teh panas 1.
Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum. 
Mamak
 : Kenapa awak minum cepat sangat? 
Pemuda
 : Kalau saya tunggu lama2 nanti sejuk tak fasal2 saya kena bayar RM1.20.





http://akugilafunction.blogspot.com/